De winst van datagestuurd textile management

Alle textielstromen in een realtime dashboard voor alert beheer

Persoonlijk contact

Intelligent textile management

Slimmer Beheer van Xperian is het enige kledingbeheersysteem dat alle beschikbare databronnen in een zelfstandig en onafhankelijk netwerk koppelt aan een slim kledinguitgiftesysteem. Innovatief, flexibel inpasbaar, toekomstbestendig.

Antwoord op flexibilisering

De flexibilisering van de arbeidsmarkt, met meer parttimers, inleners en shifts in de dienstroosters, brengt extra mutaties met zich mee in de bedrijfskleding. Met Slimmer Beheer verloopt dit organisch, moeiteloos en tijdbesparend.

Aantoonbaar compliant

Alle bedrijfskleding of beroepskleding kan continu worden geregistreerd; ook bijvoorbeeld bij de ingang van de productiehal of zorgafdeling. Bij audits is niet alleen aantoonbaar dat je de juiste kleding beschikbaar stelt, maar ook dat deze daadwerkelijk wordt gedragen.

Onze Slimmer Beheer service

Slimmer Beheer is mogelijk door het innovatieve datagestuurde textile management systeem van Xperian. Hiervoor maken we gebruik van slimme kledinguitgiftesystemen die alle gebruiksdata registeren: welk textiel wordt uitgegeven en ingenomen? Deze data koppelen we samen met data van de gebruiker en wasserij aan ons onafhankelijke databeheersysteem. Dit maakt een altijd up-to-date, scherp en compliant beheer van uw beroeps- of bedrijfskleding mogelijk. Slimme textile management software registreert tegelijkertijd én alle bewegingen in het personeelbestand én alle stromen in het bedrijfstextiel.

Zo werkt het met Slimmer Beheer

We koppelen de data van het personeelsbestand (via de persoonlijke digitale toegangspas)de textielbewegingen (via chips in de kleding), de textielservice partijen én het slimme uitgiftesysteem in een zelfstandig en onafhankelijk netwerk.

Het kledinguitgiftesysteem bestaat uit drie modules. 1: een inscan-module bij het kledingmagazijn. De volle container met schone was wordt binnen 20 seconden ingelezen en op de aanwezige voorraad geboekt. 2: een hightech scansluis die voor het kledingmagazijn is geplaatst. 3: een scanner voor het innamestation (de gedragen kleding). Dit hele systeem kan ook in een externe portakabin worden geplaatst.

De medewerkers identificeren zich met een digitale toegangspas bij de sluis en krijgen toegang tot het kledingmagazijn. Bij het verlaten van het magazijn identificeert de medewerker zich opnieuw. Het systeem voegt de meegenomen kleding toe aan het persoonlijke account. Op een informatiepaneel kan de medewerker zijn of haar accountstatus checken (zijn de juiste artikelen en hoeveelheden toegevoegd?).

Na hun dienst deponeren de medewerkers hun kleding in het vuil-innamestation. De scanner registreert de kleding en het systeem boekt het in. De medewerker kan direct daarna weer schone kleding pakken in het magazijn.

Met het Slimmer Beheer datasysteem registeren we onafhankelijk voor je welke en hoeveel beroeps-/bedrijfskleding er voorradig is, wie wanneer welke kleding draagt (potentieel zelfs op welke afdelingen), wat wanneer vuil is ingeleverd en wanneer welke kleding naar de wasserij is gegaan of schoon retour is gekomen.  Zo kunnen we al deze stromen scherp sturen en op elkaar afstemmen.

Voordelen van Slimmer Beheer

  • tijdwinst: geen kleding aanmeten / bestellen per medewerker
  • veiligheid en hygiëne: altijd aantoonbaar compliant
  • besparing: minder kosten voor aanschaf of huur
  • rust: geen ad hoc oplossingen voor afdelingen of medewerkers
  • eenheid en teambuilding: iedereen altijd in bedrijfskleding
  • efficiency: minder bedrijfskleding, minder ruimtebeslag

Wat is de investering?

De combinatie van Scherpe Contracten met Slimmer Beheer is de ultieme oplossing voor textile management, vooral voor grotere organisaties met centrale kledinguitgifte. We bieden Slimmer Beheer zo laagdrempelig mogelijk aan en het slimme uitgiftesysteem is te huur als onderdeel van de overeenkomst. Investeringskosten hoeven op deze manier geen belemmering te zijn om over te gaan op Slimmer Beheer.

Onze klanten over Xperian

Vaak ontstonden er tekorten omdat veel kleding bij ons personeel in privé lockers werd gelegd en ook waren wij erg druk om mutaties adequaat te verwerken. Xperian heeft dat voor ons opgelost door bij al onze Nederlandse vestigingen een slim uitgifte systeem te installeren en nu regelen zij alles, wij hebben er geen omkijken meer naar. Wij zijn ontzettend tevreden over de diensten en geboden oplossing van Xperian en ervaren de samenwerking als constructief en prettig. Niet alleen hebben zij voor ons een grote kostenbesparing gerealiseerd maar ook nemen ze ons een hoop werk uit handen. Met dit systeem is Refresco toekomstbestendig.
Simone GoversHR Advisor bij Refresco Benelux BV
De efficiëntie en kostenbesparing waarmee Xperian ons enthousiast maakte, hebben ze waargemaakt. We kunnen toe met veel minder kleding, niemand grijpt meer mis en onze afdeling heeft er veel minder werk aan. Ik hoop dat nog jaren aan samenwerking bij komen!
Trijntje Boerland-Terpstra